Huisstijl
Huisstijl zorgt voor herkenbaarheid
De huisstijl is tekenend voor de organisatie. In stijl en vormgeving komen kernwaarden en persoonlijkheid van de organisatie terug.
De huisstijl bestaat uit verschillende onderdelen. Enkele belangrijke zijn:
Logo
Het logo is de verwerking van de naam in een icoon of afbeelding. Aan een logo wordt vaak een slogan toegevoegd die kort zegt wat de organisatie doet en waar deze voor staat.
Kleurstijl
De kleurkeuze is heel persoonlijk. Kleuren moeten aansluiten bij de kernwaarden.
- Blauw staat voor loyaliteit en betrouwbaarheid
- Groen symboliseert frisheid en groei
- Rood geeft passie en kracht weer
- Geel staat voor vriendelijkheid en energie
Er zijn verschillende kleursystemen zoals Pantone, CMYK, RGB en HEX. Elk systeem wordt gebruikt voor een specifieke toepassing zoals websites, drukwerk en beeldschermen.
Lettertype
Binnen de huisstijl wordt onderscheid gemaakt tussen een lettertype voor communicatie en een lettertype voor bedrijfsnaam en slogan. Een goed leesbaar lettertype voor je teksten en brieven is prettige lezen en rustiger voor de ogen. De stijl en de dikte van het lettertype voor je bedrijfsnaam en je slogan moeten voor een extra dimensie zorgen.
Door consequent gebruik te maken van de huisstijl wordt de herkenbaarheid bij je doelgroep vergroot.
Wil jij stralen met je huisstijl dan ben je bij mij aan het juiste adres.
Inventarisatie
Visualisatie
Feedback
Oplevering
Ontwerp en opmaak
Veel bedrijven willen hun offline zichtbaarheid vergroten met een mooie folder, een flyer, een visitekaartje of een ander publicatiemiddel. Een aantrekkelijk ontwerp en een pakkende tekst is heel bepalend. Ik help je met een mooi ontwerp die past bij je huisstijl.
Het ontwerp ontstaat door onze samenwerking. In een persoonlijk gesprek inventariseer ik je wensen en verzamelen we eventueel stijlvoorbeelden. Op basis hiervan ontwerp ik een aantal schetsen waaruit je kan kiezen en waarop je feedback kan geven. De uitgekozen schets wordt verder uitgewerkt tot een definitieve versie in het juiste formaat voor de drukker.
Bovenstaande geldt niet alleen voor de opmaak van PR materiaal maar ook voor een nieuw ontwerp en een vernieuwde huisstijl, lay-outen rapporten, informatieboekjes, lesmateriaal.